<!--@ParagraphImageText-->

Juelstruphornet.

Foto: Nationalmuseet/ redigering ved Kjeld Thomsen

Historier fra de ældste tider

HISTORIERNE FRA DE ÆLDSTE TIDER vil du på hjemmesiden, og almindeligvis også i museets  udstillinger og samlinger, finde viden og oplysninger, der strækker sig fra stenalder til og med middelalder. Vores kerneområde er det nære med Museum Rebild som omdrejningspunkt.                                                                 Herfra søger vi ud i naturen og kulturen i Rold Skovlandet og den nære Gravlev ådal, hvor den vandrige Lindenborg å i dag løber. Vi slår ned på nogle spots, hvor der er gode historier, spændende fund, og ny som gammel viden at formidle i tekst og billeder.

Historier fra nyere tider

Historierne fra de ældste tider vil løbende blive opdateret. Senere vil HISTORIER FRA DE NYERE TIDER naturligvis også være at finde på hjemmesiden. Vi kan eksempelvis behandle emner som majstangstraditioner, dragt- og dansetraditioner, røvere, krybskytter og kulsviere, - ja rækken af emner er endeløs, så hold dig endelig ikke tilbage med gode forslag til temaer, som vi kan behandle.