Spil Dansk Koncert 2024 - Dansk og Indisk folkemusik på Museum Rebild. Fællessang, fortælling og fællesdans. Entré 50.- kr.
06-11-2024

Programmet består af fællessang, fortælling, indisk musik og dansk folkemusik - og afsluttes traditionen tro med fællesdans i salen v/ Rebild Spillemændene. Forfriskninger kan købes i pausen.

Strings of Soul 2024 - ”Sjælens strenge”

Duoen Strings of Soul med de 2 top-professionelle nordindiske kunstnere består af Souvik Datta (tabla, percussion, sang) & Atanu Chakrabarti (sarode, percussion, sang).
I forbindelse med den indiske lysfest Diwali og Spil Dansk 2024 besøger de Danmark i efteråret 2024

De spiller både traditionel og nyere indisk musik på mange spændende instrumenter. Undervejs fortæller de levende om instrumenterne, skalaerne, de mange forskellige trommerytmer og de sammenhænge, som musikken, sangene og dansen indgår i.

Kom og oplev den charmerende og dygtige duo og nyd deres meditative, smukke og inciterende musik.